Bir Pentagon araştırması, ABD askeri pilotları arasında yüksek kanser oranları buldu ve ilk kez bu uçaklara yakıt, bakım ve fırlatma yapan yer ekiplerinin de hastalandığını gösterdi.
Veriler, kanser hastası olduğunu bildikleri hava ve yer mürettebatı üyelerinin sayısı hakkında yıllardır alarm veren emekli askeri havacılar tarafından uzun süredir aranıyordu. Daha önceki askeri çalışmaların, genel ABD nüfusundan daha fazla risk altında olmadıklarını buldukları söylendi.
Pentagon, 1992 ile 2017 yılları arasında askeri uçaklarda uçan veya askeri uçaklarda çalışan yaklaşık 900.000 askerle ilgili bir yıllık araştırmasında, hava mürettebatı üyelerinin yüzde 87 daha yüksek oranda melanom ve yüzde 39 daha yüksek tiroid kanseri oranına sahip olduğunu buldu. erkeklerde yüzde 16 daha yüksek prostat kanseri oranı ve kadınlarda yüzde 16 daha yüksek meme kanseri oranı vardı. Genel olarak, hava mürettebatı her türde yüzde 24 daha yüksek kanser oranına sahipti.
Yüzde 19 daha yüksek beyin ve sinir sistemi kanseri oranına
Çalışma, yer mürettebatının yüzde 19 daha yüksek beyin ve sinir sistemi kanseri oranına, yüzde 15 daha yüksek tiroid kanseri oranına ve yüzde 9 daha yüksek böbrek veya böbrek kanseri oranına sahip olduğunu, kadınların ise yüzde 7 daha yüksek orana sahip olduğunu gösterdi. meme kanseri. Her türden kanser için genel oran yüzde üç daha yüksekti.
Bazı iyi haberler de bildirildi. Hem yer hem de hava mürettebatı çok daha düşük akciğer kanseri oranlarına sahipti ve hava mürettebatı da mesane ve kolon kanseri oranlarına sahipti.
Veriler yaş, cinsiyet ve ırka göre ayarlandıktan sonra asker üyelerini genel ABD nüfusuyla karşılaştırdı.
Pentagon, yeni çalışmanın bugüne kadarki en büyük ve en kapsamlı çalışmalardan biri olduğunu söyledi. Daha önceki bir çalışma sadece Hava Kuvvetleri pilotlarını incelemiş ve bazı daha yüksek kanser oranları bulmuştu, bu çalışma ise tüm servisleri ve hem hava hem de yer mürettebatını inceledi. Pentagon, daha geniş yaklaşımla bile, düzeltilmeye çalışacağını söylediği verilerdeki boşluklar nedeniyle gerçek kanser vakası sayısının muhtemelen daha da yüksek olabileceği konusunda uyardı.
Yardıma geçme zamanının çoktan geçtiğini kanıtlıyor
Pentagon ile lobi yapan Red River Valley Savaş Pilotları Derneği üyesi emekli Hava Kuvvetleri Albay Vince Alcazar, “Çalışma, liderlerin ve politika yapıcıların şüphecilikten inanca ve aktif yardıma geçme zamanının çoktan geçtiğini kanıtlıyor” dedi. Alcazar, derneğin tıbbi sorunlar komitesinde görev yapmaktadır.
Çalışma, Kongre tarafından 2021 savunma yasa tasarısında zorunlu kılındı. Şimdi, daha yüksek oranlar bulunduğundan, Pentagon mürettebatın neden hastalandığını anlamaya çalışmak için daha da büyük bir inceleme yapmalıdır.

Potansiyel nedenleri izole etmek zordur ve Pentagon, bu çalışmanın “hava mürettebatı veya yer mürettebatı mesleklerinde askerlik hizmetinin kansere neden olduğu anlamına gelmediğini, çünkü bu analizde kontrol edilemeyen çok sayıda potansiyel karıştırıcı faktör olduğunu, ” aile geçmişleri, sigara veya alkol kullanımı gibi.
Ancak havacılık ekipleri uzun süredir Pentagon’dan jet yakıtları ve jet parçalarını temizlemek ve bakımını yapmak için kullanılan solventler, sensörler ve bunların uçak burun konilerindeki güç kaynakları ve devasa kütle gibi maruz kaldıkları bazı çevresel faktörleri yakından incelemesini istedi. karaya çıktıkları gemilerin güvertelerindeki radar sistemleri.
2018’de bir pilot 61 yaşında akciğer kanserinden öldü
Dul eşi Betty Seaman, Donanma Kaptanı Jim Seaman’ın bir uçak gemisindeki konuşlandırmadan eve geldiğinde teçhizatının jet yakıtı kokacağını söyledi. A-6 Intruder pilotu 2018’de 61 yaşında akciğer kanserinden öldü. Betty Seaman, teçhizatını hâlâ saklıyor ve hala yakıt kokuyor, “ki bunu seviyorum” dedi.
O ve diğerleri bir bağlantı olup olmadığını merak ediyor. Mürettebatın geminin su sistemlerinin bile nasıl yakıt kokacağı hakkında konuşacağını söyledi.
Kendisinin ve diğerlerinin, havacılık kanserleri hakkında yıllardır şüphelendikleri şeyi nihayet verilerde görmek konusunda karışık duygulara sahip olduklarını söyledi. Ancak “erken iletişim, erken teşhis açısından pek çok fayda sağlama potansiyeline sahip” dedi.
Çalışma, mürettebat üyelerine kanser teşhisi konduğunda, genel nüfusa göre hayatta kalma olasılıklarının daha yüksek olduğunu buldu; bu çalışmanın öne sürdüğü, düzenli gerekli tıbbi kontroller nedeniyle daha erken teşhis kondukları ve sağlıklarının daha iyi olma olasılıklarının daha yüksek olduğuydu. askeri uygunluk gereklilikleri nedeniyle.
Pentagon, çalışmanın muhtemelen kanser vakalarının eksik sayılmasına yol açan boşlukları olduğunu kabul etti.
Çalışmada kullanılan askeri sağlık sistemi veritabanı 1990 yılına kadar güvenilir kanser verilerine sahip değildi, bu nedenle önceki on yıllarda erken nesil jetleri uçuran pilotları içermemiş olabilir.
Çalışma ayrıca Gazi İşleri Bakanlığı veya eyalet kanser kayıtlarından alınan kanser verilerini içermiyordu, bu da askeri sağlık sisteminden ayrıldıktan sonra hastalanan eski mürettebat üyelerinden vakaları yakalamadığı anlamına geliyor.
“Daha yaşlı eski askerler dahil edilmiş olsaydı, çalışma sonuçlarının farklı olabileceğini not etmek önemlidir” dedi.
Çalışma, bunu düzeltmek için, Pentagon’un şimdi toplam sayıma eklemek için bu kayıtlardan veri çekeceğini söyledi.
Çalışmanın ikinci aşaması nedenleri izole etmeye çalışacak. 2021 yasa tasarısı, Savunma Bakanlığı’nın yalnızca “askeri uçuş operasyonlarıyla ilişkili kanserojen toksik maddeleri veya tehlikeli maddeleri” tanımlamasını değil, aynı zamanda uçak tipini ve teşhis edilen mürettebatın hizmet verdiği yerleri belirlemesini gerektiriyor.
Betty Seaman, kocası hastalandıktan sonra, hizmetinin kanseriyle bağlantılı olabileceğini bildiği için ona farklı bir seçim yapıp yapmayacağını sordu.
“Jim’e açıkça sordum. O da hiç tereddüt etmeden, ‘Yine de yapardım’ dedi.”