Dodge’un son gazla çalışan güçlü arabası, gök gürültüsü ve çılgın hız olmadan yoldan ayrılmıyor.
2023 Challenger SRT Demon 170, 6.2 litrelik süperşarjlı V-8’inden 1.025 beygir güç sağlayacak ve otomobil üreticisi, üretilen en hızlı otomobil olacağını söylüyor.
2021’de Fiat Chrysler ve Fransız PSA Peugeot’nun bir araya gelmesiyle kurulan Stellantis, sıfırdan saatte 97 kilometreye korkunç bir 1,66 saniyede çıkabileceğini ve Tesla ve Lucid’in elektrikli süper arabalarından bile daha hızlı hale gelebileceğini söylüyor.
Stellantis’in performans markası, onlarca yıldır ülkenin dört bir yanındaki Cumartesi gecesi gemi yolculuklarında Amerikan kültürünün demirbaşlarından biri olan gümbürdeyen arabaların sonuncusunu böyle adlandırıyor.
Stellantis, Dodge Challenger ve Charger ile Chrylser 300 büyük sedanın benzinli versiyonlarını yapmayı, hükümetin daha katı yakıt ekonomisi düzenlemeleri ve iklim değişikliğiyle mücadele için hızla elektrikli araçlara geçiş nedeniyle bu yılın sonuna kadar durduracak.
Üç arabayı da üreten Kanadalı fabrika, gelecek yıldan itibaren daha büyük arabaların elektrikli versiyonlarını yapmak için yeniden donatılacak. Stellantis, üç modelin de hayatta kalıp kalmayacağını söylemedi, ancak Ağustos ayında bir Charger Daytona SRT elektrikli konsept güçlü arabasını sergiledi.
Dodge markasının CEO’su ve Amerika’nın gazla çalışan kauçuk brülörlerinin resmi olmayan sözcüsü Tim Kuniskis, geleneksel kas gücünü özlese de elektrikli performans araçları yapmaktan heyecan duyduğunu söyledi.
Pazartesi günü “Kesinlikle bir dönemin sonu” dedi. “Elektrikli ürünler, çok hızlılar. Güçlü arabaların temel bileşenlerinden biri hızlı hızlanan bir araba olmaktır. Bu yüzden otomatik olarak güce sahibim. Şimdi tüm diğerlerini getirmenin yollarını bulmalıyım. sürüş deneyiminin heyecanını oluşturan unsurlar.”
Geçen yazdan bu yana Dodge, gazla çalışan kas arabalarının güçlü özel baskı “Son Çağrı” versiyonlarını piyasaya sürüyor ve Pazartesi gecesi Las Vegas Motor Speedway drag strip’te Challenger Demon 170’i göstermek için bir etkinlikle sonuçlanıyor.
İlk olarak 1969’da satışa çıkan bir arabanın soyundan gelen yeni Challenger Demon, aynı zamanda 945 pound-feet tork veya dönme kuvveti üretiyor – o kadar fazla güç ki şirket, arka tahrik milini ve diferansiyeli havacılık ile güçlendirmek zorunda kaldı. dereceli metaller.

Stellantis’e göre otomobil, çeyrek mili (0,40 kilometre) dokuz saniyenin altında, tam olarak 8,91 saniyenin altında ilk seri üretim araç olacak. Bunu yapmak için, saatte 151 milin (243 kilometre/saat) biraz üzerinde bir hıza ulaşır. Beygir gücü ve hız, yakıtta ne kadar etanol olduğuna bağlıdır.
Şehirde galon başına yalnızca 13 mil ve otoyolda 21 mil yakıt alıyor, ancak dünya iklim değişikliğiyle uğraşırken bile bir galon alan birinin umursayacağı şüpheli.
Kuniskis, nispeten az sayıda araba olduğunu ve yaktıkları etanolün benzinden daha temiz olduğunu söylüyor. Dodge, gazlı versiyonların üretimi 31 Aralık’ta sona erene kadar 2 milyon güçlü araba yapmış olacağını söyledi. Dodge’un takipçilerinin bir kutlamayı hak ettiğini söyledi.
“Bunca yıldan sonra, bu sonu kutlamayı ve onlara sevdikleri markayla gurur duymalarını sağlayacak bir şey vermeyi kendimize olduğu kadar onlara da borçluyduk” dedi.
Demon 170, geniş yarış lastikleriyle birlikte gelmesine rağmen trafiğe çıkmak için yasaldır. Şirket, onu günlük bir sürücü haline getirmek için daha küçük, daha sokak dostu jant ve lastiklerden oluşan bir paket sunuyor.
96.666 ABD Doları gibi şeytani bir fiyata, araba standart olarak yalnızca bir sürücü koltuğu ve temel bir radyo ile geliyor. Ama kliması var. Ön yolcu ve arka koltuklar, her biri 1 ABD Doları karşılığında isteğe bağlıdır. Ayrıca deri, açılır tavan ve daha iyi bir ses sistemi de alabilirsiniz.
Stellantis bunlardan yalnızca 3.300 adede kadar üretecek ve Kuniskis, potansiyel parça kıtlığı ve sınırlı üretim süresi nedeniyle bu sayıya ulaşıp ulaşamayacaklarından emin değil.
Kuniskis, önceki sınırlı sayıda üretilen modellerin herhangi bir göstergesi varsa, Demon 170’in anında bir klasik koleksiyon arabası haline gelmesi gerektiğini söyledi.
“Geçmişimizde sahip olduğumuz bazı arabalara bakarsanız, insanların hangilerini almak istediğini söylemek oldukça kolay.” “Çoğu zaman düşük (satış) hacim, aşırı örnekler, aşırı görünüm veya aşırı performans. Eh, bu ikisine de sahip.”